Algoritmus, přízpůsobení

Komentář

Budeme sledovat, jak se algoritmus broučků přizpůsobí dosud neznámým situacím.

Postup

Spusťte program BCY.EXE.

Pomocí operace Projekt/Nový vytvořte nový projekt s prázdnou mapou.
Zkuste provést jednorázově dest tisíc kroků simulace, dokud se Vám nepodaří najít populaci, která přežije.

Prohlédněte si algoritmus několika broučků, prozkoumejte akce odpovídající situacím, kdy má brouček před sebou zeď. Protože naše mapa žádné zdi neobsahuje, mohou zde být zcela chaotické hodnoty.

Operací Broučci/Ulož mapu uložte stávající prázdnou mapu do souboru, který pojmenujete mapa.bmp.

Otevřete uloženou mapu v programu Malování (třeba tak, že znovy zvolíte Broučci/Ulož mapu, kliknete pravým tlačítkem myši na soubor mapa.bmp s uloženou mapou a vyberete Upravit.

V programu Malování si lupou obrázek zvětšete, černou barvou do něj nakreslete zdi a soubor uložte.

Operací Broučci/Načti mapu načtěte upravenou mapu, v okně mapy byste teď měli vidět překážky.

Spusťte simulaci a sledujte, jak se budou broučci chovat v okolí překážek.

Úkol

1:
Spusťte simulaci a sledujte, jak se budou broučci chovat v okolí překážek. Popište, co vidíte.

2:
Nechte proběhnout jednorázově dest tisíc kroků simulace, pokud populace vyhyne, zopakujte postup s menším počtem překážek.

Opět si prohlédněte si algoritmus několika broučků a opět prozkoumejte akce odpovídající situacím, kdy má brouček před sebou zeď. Popište svá pozorování.

3:
Zkuste zjistit (přibližně, v počtu kroků), jak dlouho trvá, než se broučci naučí reagovat na překážky.