Psaní scénářů

Scénář je popisem jednoho experimentu. Určuje, o jaký typ experimentu se jedná, v jakém prostředí se bude odehrávat a jaká bude posloupnost jednotlivých fází experimentu. Určuje, s jakými objekty se bude manipulovat a jaké jsou jejich pozice. Ve scénáři jsou objekty i pozice v prostředí abstrahovány - k jejich definici se používají odkazy do skriptů určujících konkrétní parametry scény a objektů. Soubory s popisem scénářů se nalézají ve složkách scripts/epizodic_memory a scripts/cues.

Každý scénář je obsažen v tagu script. Jeho atributy jsou name určující jméno scénáře, scene obsahující odkaz na použitou scénu definovanou jedním ze souborů ve složce scripts/scenes a type, určující, zda se jedná o test epizodické paměti (memory), nebo vizuálních vodítek (cues). Implicitně je použita hodnota memory.

Dalším tagem je description obsahující popis scénáře, který se zobrazuje uživateli při výběru scénáře v úvodním okně aplikace. V tomto tagu jsou vnořeny tagy popisující název a popis scénáře ve všech jazykových mutacích a jména autorů scénáře.

Následuje popis objektů v tagu objects s jediným atributem source, který odkazuje na popis objektů v jednom ze souborů ve složce scripts/objects. Definice objektů se mírně liší podle typu scénáře:

Mimo výše uvedených atributů je možné ve scénáři předefinovat atributy použité při definici objektů.

Posledním prvkem scénáře je definice časové osy v tagu timeline. Pořadí tagů phase určuje posloupnost jednotlivých fází experimentu. Typ fáze (a tím i relevantní atributy) je určen atributem type. Dalším atributem společným všem typům fází je gui určující soubor s popisem uživatelského rozhraní ve složce scripts/GUI. Mimo to několik typů fází sdílí atributy playerLocation a playerFacing, určující na jakém místě se uživatel objeví a jakým směrem se bude dívat (zadávají se jména míst jak jsou definována v definici scény). Některé typy fází lze použít jen v některém z typů experimentu, jiné jsou shodné pro oba typy. Jednotlivé typy fází jsou následující: