Tvorba uživatelského rozhraní (GUI)

Skripty definující jednotlivé typy uživatelských rozhraní se nalézají ve složce scripts/GUI. Které uživatelské rozhraní je použito v které fázi experimentu lze nastavit v popisu scénáře. Mimo to ale tato složka obsahuje i speciální soubor launcher.xml ve kterém jsou definovány použitelné jazykové mutace. Každý text v definici uživatelského rozhraní musí být uveden ve všech jazykových mutacích (vždy umístěn do příslušného tagu, např. en, cz a pod.).

Popis uživatelského rozhraní je zahájen tagem gui, který má následující atributy:

Poté následují specifické texty (v tagu texts), které se mohou v průběhu práce s programem objevit v různých dialogových oknech. Definovat je nutné jen ty texty, které se objeví během fáze používající definované uživatelské rozhraní. Texty se definují v tagech:

Nejdůležitější částí definice uživatelského rozhraní je tag items, v nemž jsou obsaženy tagy definující jednotlivé prvky uživatelského rozhraní - popisky (tag label) a tlačítka (tag button). Oba tagy v sobě obsahují příslušný text ve všech jazykových mutacích a mají řadu společných atributů týkajících se umístění na obrazovce:

Navíc tag label obsahuje atributy color (implicitně WHITE) a fontSize (implicitně 10) určující barvu a velikost písma. Oproti tomu tag button obsahuje důležitý atribut command, který určuje jaký příkaz se zavolá po stisknutí tlačítka. Dostupné příkazy jsou následující (některé příkazy mají smysl pouze v určitých fázích experimentu):

Poslední částí definice uživatelského rozhraní je tag bindings obsahující vnořené tagy bind, které svazují klávesu danou v atributu key s příkazem v atributu command(k dispozici jsou stejné příkazy jako při definici tlačítka) . Stisknutím této klávesy se pak příslušný příkaz spustí.