Editor prostorových scén funguje podobně jako stavebnice: vybíráte si dílky z nabízeného seznamu a vkládáte je do scény. Na rozdíl od skutečné stavebnice můžete u dílků kromě polohy měnit i barvu a velikost, v pokročilejší versi hry je můžete také otáčet. Navíc nejste omezeni fyzikálními zákony, dílky stavebnice mohou libovolně levitovat v prostoru.
K tvorbě scény však využíváte výhradně textové prostředí. Hra tedy nutí hráče – stavitele – představit si umístění dílku stavebnice v soustavě souřadnic a číselně vyjátřit jeho rozměry x, y, z. Kromě toho vidí název tělesa, které právě vkládají (kvádr, krychle, koule,...). Název odráží změnu rozměrů – změníme-li rozměry krychle různě, objeví se název tělesa nikoli "krychle", ale "kvádr".
Kdykoli během práce si můžete scénu prohlédnout a maniopulovat s ní ve VRML. Vidíte, co jste právě postavili a můžete pak podle toho scénu opravit. Hotovou scénu můžete uložit. Uložené scény jsou samostatné VRML soubory a můžete je v prohlížeči MSIE kdykoliv prohlížet bez toho, abyste potřebovali prostředí Stavebnice.
Při seznamování s prostorem a stavebnicí můžeme žákům doporučit zobrazení manipulátorů u jednotlivých dílků. Ty dovolí s dílky stavebnice ve scéně posouvat a uvědomit si tak potřebnou změnu polohy oproti tomu, co navrhli. Interaktivně provedené posunutí se však zpětně do scény neuloží, je třeba scénu přepsat.
Vzhledem k tomu, že se v různých programech a v různých učebnicích preferují různé pravoúhlé soustavy souřadnic (bývá pravotočivá nebo levotočivá, osy bývají popsaány různě), je možné vybrat si v prostředí stavebnice tu soustavu. na kterou jsme zvyklí. Podobně si můžeme zvolit, zda při umisťování budeme udávat souřadnice levého dolního rohu vepředu či vzadu.
Nějakou dříve vytvořenou scénu můžete kdykoliv načíst do editoru a dále upravovat. Editor však neumí správně načíst jiné VRML scény, které nevznikly programem Stavebnice, ale jinými prostředky.
Při práci ve škole můžeme vyzvat žáky k samostatné tvořivosti nebo jim můžeme předložit ke zkoumání ve 3D hotovou scénu a žádat, aby ji v prostředí stavebnice sestavili.
Pokud necháme žákům dostatek času na hraní nebo pokud jim umožníme vytvbořit vlastní stavbu v rámci domácí práce, můžeme se dočkat pozoruhodných kreací.
Příjemnou zábavu!